Když se mnoho lidí začne zabývat internetovým marketingem a objevují jednotlivé druhy propagace, častou je začnou mezi sebou porovnávat, aby zjistili, jaká propagace je pro ně nejvhodnější. To je samozřejmě dobré, je skvělé mít přehled a vědět, co je pro vás nejlepší. Ve světě online marketingu jsou dva druhy propagace, které jsou z dlouhodobého hlediska nejvýhodnější, jde o SEO a PPC. Pravděpodobně si položíte otázku, která z těchto propagací je nejlepší?

Na to bohužel neexistuje jednoznačná odpověď, protože každá z propagací funguje trochu odlišným způsobem. U SEO je cílem zajistit takové činnosti, aby byl váš web snadno k nalezení na důležitá klíčová slova, která uživatelé hledají. Obnáší to starat se o ON page a OFF page faktory, tedy srovnat svůj web z hlediska obsahu a pravidelně rozšiřovat odkazový profil webu přes důležitá klíčová slova. Když se dostanete na důležitá klíčová slova na přední pozice, získáte dlouhodobou organickou návštěvnost.

Co je to PPC reklama? U SEO můžete dosáhnout skvělých výsledků, ale může to trvat i mnoho měsíců než se na potřebné pozice dostanete. U PPC je efekt naopak okamžitý, kampaň může běžet už během několika dní. U této reklamy platíte pouze za lidi, kteří se přes reklamu dostanou na váš web. PPC je skvělou reklamou pro získání rychlé návštěvnosti a můžete u ní snadno regulovat váš rozpočet.

Kterou propagaci tedy zvolit?

Odpověď je prostá, obě. SEO a PPC dohromady jsou nejlepší volbou. Neměli byste se mezi nimi tedy rozhodovat, ale naopak rozdělit svůj budget pro online propagaci mezi tyto dva druhy reklamy. Vždy se vyplatí tuto propagaci využívat od zkušené agentury, v tuzemsku patří mezi nejlepší možnosti Ppcprofits.cz, která je specialistou jak na PPC reklamu, tak i na SEO. Postará se o to, abyste měli z obou propagací co největší přínos.